Logo Polskie Towarzystwo Statystyczne Polskie Towarzystwo Statystyczne

Konkurs z okazji Dnia Statystyki Polskiej w Kielcach - finał

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
02.04.2015

Czwarta edycja Konkursu z wiedzy o sytuacji społeczno-gospodarczej województwa świętokrzyskiego, która rozstrzygnięta została 30 marca 2015 r. w siedzibie Staropolskiej Szkoły Wyższej w Kielcach, kolejny raz była okazją do uczczenia Dnia Statystyki Polskiej.

Tegoroczną edycję Świętokrzyski Ośrodek Badań Regionalnych Urzędu Statystycznego w Kielcach zorganizował przy wsparciu Staropolskiej Szkoły Wyższej w Kielcach i Polskiego Towarzystwa Statystycznego, natomiast patronat nad przedsięwzięciem objął Świętokrzyski Kurator Oświaty.

Jak co roku młodzież dopisała. Udział w konkursie zgłosiło 65 uczniów szkół ponadgimnazjalnych z regionu świętokrzyskiego. Nie zawiedli „stali bywalcy”, którzy byli z nami od początku i uczestnictwo w konkursach traktują jak tradycję. Wyniki pisemnego testu i ustnej dogrywki udowodniły, że wytrwałość przynosi efekty. W pierwszej trójce znalazło się dwóch uczniów, którzy na swoim koncie mieli już 3-krotne uczestnictwo i jak zapewniali nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa.

Najlepsi w konkursie byli:

I Bartłomiej Pyk - Katolickie Liceum Ogólnokształcące im. św. Stanisława Kostki w Kielcach,

II Kamil Ćwintal – Liceum Ogólnokształcące w ZSO im Edwarda Szylki w Ożarowie,

III Dariusz Wachowicz – Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Jędrzejowie

Nagrodami za I i II miejsca były smartfony Sony Xperia T3 ufundowane przez Polskie Towarzystwo Statystyczne, natomiast za III miejsce - tablet marki LENOWO, którego sponsorem był Rektor Świętokrzyskiej Szkoły Wyższej w Kielcach. Ponadto młodzież, która uplasowała się w pierwszej piątce otrzymała od PTS-u pamięci usb, a w pierwszej dziesiątce - prezenty w postaci piórników, linijek z kalkulatorem oraz innych drobnych upominków od Urzędu Statystycznego w Kielcach , którymi obdarowani zostali również wszyscy uczestnicy tegorocznego konkursu.

Dotychczasowa praktyka wskazuje jednoznacznie, że taka forma działań cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony uczniów i nauczycieli, zdobywa z każdym rokiem nowych zwolenników, a wyedukowana przez nas młodzież zaskakuje wiedzą oraz umiejętnościami interpretacji danych.

Do góry